My Svensk

Att våga är att förlora fotfästet för en sekund, att inte våga är att förlora sig själv

Varför jag kandiderar! January 24, 2011

Filed under: Uncategorized — MySvensk @ 12:25 pm

Jag har fått frågan varför jag kandiderar till förbundsstyrelsen. Flera gånger. Och det är en bra fråga som jag tänker svara på så alla (som är intresserade) får läsa det.

För det första tycker jag det är så himla kul! Jag älskar verkligen Grön Ungdom och det är mitt liv! Det finns inget bättre i min värld! Därför skulle det vara grymt spännande att få sitta i FS och få jobba ännu mer med det. Det skulle dessutom vara en bra erfarenhet för mig som skulle vara väldigt minnesvärd. Jag älskar utmaningar och detta känns som en perfekt nästa utmaning för mig, en chans att få utvecklas, bli bättre och lära mig många saker.

Dessutom tror jag att jag skulle vara en bra tillgång för Grön Ungdom genom att sitta i förbundsstyrelsen. Varför? Jo jag är påhittig, pålitlig, arbetsam, social, engagerad, karismatisk och är väldigt bred, både när det gäller egenskaper och kunnande. Jag är även en bra medmänniska som alltid finns där i alla situationer, det tycker jag också är viktigt om man ska sitta i en styrelse med andra människor. Jag är dessutom stresstålig och trivs när det finns mycket att göra.

Jag vill dessutom få mer fokus på queerfeministiska frågor och belysa vikten av kosten kontra miljön mer.

Tidigare erfarenheter:

Språkrör GU Västerbotten
Sammankallande/kontaktperson GU Västerbotten
Språkrör GU Norr
Ordförande UNF Lilium
Sekreterare UNF Västerbotten
Elevrådsordförande
Bloggare för Norran (www.norran.se/bloggar/politik/mysvensk)
Krönikör för Blå bandets medlemstidning
Skribent för Legatus Mensae

Kuriosa om mig är att jag är medlem i Mensa, brunnit för politik sen 8årsåldern,  har en fetisch för fairtrade och ekologiskt, är vegetarian och nykterist.

/My

P.s. Är du en av dem som oroar dig för att jag har för mycket att göra? Då kan jag berätta att jag snart är helt avvecklad från UNF och även avvecklar mig på andra håll. Trivs dessutom bäst vid högt tempo och mycket att göra.

 

One Response to “Varför jag kandiderar!”

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Niclas Persson, My Svensk. My Svensk said: Varför jag kandiderar till Grön Ungdoms förbundsstyrelse! https://mysv.wordpress.com/2011/01/24/varfor-jag-kandiderar […]


Leave a comment